Dostęp do Internetu jest wymagany w celu dokonania instalacji i aktywacji wszystkich planów usługi Office 365 oraz do zarządzania kontem subskrypcji. Połączenie internetowe jest również niezbędne do uzyskania dostępu do działających w chmurze usług zwiększających wydajność pracy w ramach usługi Office 365, w tym do poczty e-mail, konferencji, zarządzania infrastrukturą informatyczną i innych usług.

Wiele planów usługi Office 365, na przykład Office 365 Business Premium i Office 365 Enterprise E3, obejmuje również wersję klasyczną pakietu Office. Jedną z korzyści wynikających z posiadania tej wersji aplikacji pakietu Office jest możliwość pracy w trybie offline — przy kolejnym połączeniu się z Internetem cała praca zostanie automatycznie zsynchronizowana, dzięki czemu dokumenty będą zawsze aktualne. Klasyczna wersja pakietu Office jest również automatycznie uaktualniana po nawiązaniu połączenia z Internetem, co oznacza, że Twoje narzędzia pracy będą zawsze aktualne.